T.C. SİNOP VALİLİĞİ
İL NÜFUS VE VATANDAŞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

  • ANASAYFA
  • İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
  • KİMLİK KARTI
    • RANDEVU AL
    • RANDEVU GÜNCELLE
    • RANDEVU İPTAL ET
    • BAŞVURUM NE AŞAMADA
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • VATANDAŞLIK İŞLEMLERİ
    • TÜRK VATANDAŞLIĞINI KAZANMA
    • TÜRK VATANDAŞLIĞINI KAYBETME
    • ÇOK VATANDAŞLILIK
    • VATANDAŞLIK BAŞVURUM NE AŞAMADA
  • BİMER
    • BİMER BAŞVURUSU
    • SIKÇA SORULAN SORULAR
  • İLETİŞİM
    • İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ TELEFONLARI
  • BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
    • E-İÇİŞLERİ BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
 
 
 
 
 
  • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İl Müdürlüğü Personeli
    • İlçe Müdürlükleri
      • Merkez İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • Ayancık Nüfus Müdürlüğü
      • Boyabat Nüfus Müdürlüğü
      • Dikmen Nüfus Müdürlüğü
      • Durağan Nüfus Müdürlüğü
      • Erfelek Nüfus Müdürlüğü
      • Gerze Nüfus Müdürlüğü
      • Saraydüzü Nüfus Müdürlüğü
      • Türkeli Nüfus Müdürlüğü
  • Mevzuat
    • Milletleraarası Sözleşmeler
    • Tüzük
    • Kanun
    • Kanun Hükmünde Kararnameler
    • Yönetmelik
    • Yönerge
    • Genelge
    • Talimat/Açıklayıcı Yazılar
  • Nüfus İşlemleri
    • Kimlik Kartı
    • Doğum İşlemleri
    • Evlenme İşlemleri
    • Aile Cüzdanı
    • Boşanma İşlemleri
    • Ölüm İşlemleri
    • Mavi Kart
    • Adres İşlemleri
    • Nüfus Kayıt Örneği
    • Evlat Edinme
    • Ceza Hükümleri
    • Tanıma İşlemleri
    • Gaiplik
    • Soybağı
    • T.C. Kimlik No
    • Kayıt Düzeltme İşlemleri
  • Vatandaşlık İşlemleri
    • Türk Vatandaşlığının Kaybedilmesi
    • Türk Vatandaşlığının Kazanılması
    • Çok Vatandaşlılık
  • Hizmet Standardı
    • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Merkez İlçe Nüfus Müdürlüğü
  • İlimiz
    • Foto Galeri
      • Eski Fotoğraflarla Sinop
      • Havadan Sinop
      • Havadan Hamsilos
      • Havadan Akliman
    • Tarih
    • Coğrafya
    • Kültür ve Sanat
    • Turizm
    • Eğitim
    • Sağlık
  • Dosya ve Belge Paylaşımı
  • Bilgi Edinme
    • Bilgi Edinme Başvurusu
    • Bilgi Edinme Soru - Cevap
    • Bilgi Edinme Kanunu
    • Soyağacına İlişkin Açıklama
  • İletişim
  • Yerel Linkler
    • Sinop Valiliği
    • Sinop Belediyesi
    • Sinop İl Özel İdaresi
    • Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğü
    • Sinop Defterdarlığı
    • Sinop İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
    • Sinop Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü
  • Öneri ve Görüşler
  • Başvurum Ne Aşamada
 
 

Adres Kayıt İşlemleri

Nüfus İşlemleri > Adres Kayıt İşlemleri - 01 Temmuz 2014 Salı + - Yazdır

AKS (Adres Kayıt Sistemi)

Adres Beyanı Nasıl Yapılır?

Kişilerin yerleşim yeri (ikamet) ve diğer adreslerini yazılı olarak bildirmeleri esastır. Bu bildirimler şahsen,

  • İlçe nüfus müdürlüklerine
  • Dış temsilciliklere
  • Adrese dayalı hizmet alınacak kuruma

20 iş günü içinde yapılır. Bildirme işlemi posta (kargo ve iadeli taahhütlü mektup) veya elektronik ortamla yapılabilir.

(Adrese dayalı hizmet veren kurumlar kendilerine yapılan bildirimleri 10 iş günü içerisinde bulundukları yerin İlçe Nüfus Müdürlüğüne gönderirler.)

DİĞER ADRESLERİN SİSTEME GİRİLMESİ

Diğer adreslerin bildirilmesi, adres beyan formu doldurularak ilgili yerlere verilerek gerçekleştirilir.

Yerleşim yeri dışında kalan ve geçici süre ile oturulan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü konutlar diğer adres kapsamında olup bunların bildirilmesi kişilerin talebi üzerine yapılır.

Ayrıca kişinin kimlik paylaşım sisteminde diğer adreslerinin bulunmaması kurumlarca verilecek hizmetlerin yerine getirilmesine engel teşkil etmez.

İnternet üzerinden Elektronik İmza ile Adres Beyanı Verme İşlemi

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50 nci maddesi ile adres değişikliği bildirimlerinin şahsen, posta ya da elektronik imza yoluyla yapılması öngörülmüştür.

Yerleşim yeri ve diğer adres değişiklik bildirimlerinizi çevrim içi gerçekleştirmek için

burayatıklayınız.

Soru Cevap

Adres işlemleri

1-Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü web sitesinden adres sorgulanabilir mi?
Kişilerin ve adreslerinin sistemde kayıtlı olup olmadığı http://adres.nvi.gov.tr web adresinden sorgulanabilir.
2-Adres beyanında bulunmak için istenilen belgeler nelerdir?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 48 inci maddesi çerçevesinde adres bilgilerinin sağlıklı ve güncel tutulması amacıyla;
a) Beyan edilen adresin boş konut olması halinde, herhangi bir belge istenmez.
b) Daha önce beyan edilmiş bir adresin birlikte oturma gerekçesiyle bir başka kişi tarafından beyan edilmesi halinde, ilgilinin hali hazırda o adreste oturan kişi ile birlikte müracaatı istenir. Birlikte müracaatın mümkün olmaması durumunda, adreste hali hazırda oturan kişinin apartman-site yöneticisi, lojman idaresi sorumlusu veya muhtar tarafından birlikte oturulduğuna ilişkin yazılı beyanı kabul edilir.
c) Beyan edilen adresin daha önce bir başkası tarafından beyan edilmiş olması nedeniyle halen dolu olarak gözükmesi durumunda; adres beyanında bulunan kişiden beyanını teyit edici elektrik, su, telefon, doğalgaz abonelik sözleşmesi veya faturası, noterden tasdikli kira sözleşmesi gibi belgeler istenir.
3-Muhtarlıklara adres beyanı bildirme yükümlülüğü var mıdır?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ile 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunun 5 inci maddesi, 6 ıncı maddesinin (a) ve (d) bentleri, 8 inci maddesi, 16 ıncı maddesi ve 17 nci maddesinde yer alan '8' ibaresi yürürlükten kaldırılmış olup, bu çerçevede adres bildirimlerinin muhtarlıklara bildirilmesi yükümlülüğü bulunmamaktadır.
4-İnternet üzerinden adres beyanı nasıl yapılır?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50 nci maddesinin yedinci fıkrasıgereğince, adres bildirimi şahsen, iadeli taahhütlü mektup veya kargo ya da elektronik imza sahiplerince elektronik posta ile yapılabilir.
Elektronik posta ile adres bildiriminde bulunulabilmesi için, TURKCELL ya da AVEA operatörü ile mobil imza sözleşmesi yapılmak suretiyle ya da Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş bir elektronik sertifika hizmet sağlayıcısından edinilmiş geçerli ve nitelikli, bir elektronik sertifikanın olması gerekmektedir.
5-Adres değişiklik bildirimi hangi kurumlara yapılır?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50 ve 51 inci maddeleri uyarınca, yerleşim yeri adres değişiklikleri yirmi iş günü içinde nüfus müdürlüklerine, adrese dayalı hizmet veren kurumlara (su idaresi gibi) ya da dış temsilciliklere bildirilir.
6-İkamet tezkeresine sahip yabancılar adres değişikliklerine ilişkin beyanlarını nereye bildirebilirler?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 8 inci maddesi ve Türkiye'de Oturan Yabancıların Nüfus Kayıtlarının Tutulması Hakkındaki Yönetmeliğin 22 nci maddesi gereğince yabancılar, yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişiklikleri yirmi iş günü içinde nüfus müdürlüğüne bildirirler.
7-Yurt dışında yaşayan vatandaşlar adres beyanında nasıl bulunabilir?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 50 inci maddesinin ikinci fıkrası 'Yerleşim yeri adreslerinin tutulmasında kişilerin yazılı beyanı esas alınır. Bildirim nüfus müdürlüklerine ve dış temsilciliklerimize adres beyan formuyla yapılır.' Adres Kayıt Sistemi Yönetmeliğinin 12 nci maddesinin ikinci fıkrası 'Dış temsilciliklere verilen adres beyan formları Genel Müdürlüğe elektronik ortamda veya nüfus kaydının bulunduğu yerin nüfus müdürlüğüne form olarak gönderilir. Dış temsilciliğin bulunmadığı ülkelerdeki vatandaşların adres bildirimleri Genel Müdürlüğe posta ile gönderilebilir ya da elektronik ortamda yapılabilir.' hükmündedir.
8-Adres Beyanında bulunmama cezası ne kadardır?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi gereğince, 2014 yılı için adres bildirimlerinin süresi içinde yapılmaması halinde 436,00 TL, gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde ise, 875,00 TL idari para cezası uygulanması öngörülmüştür.
9-İdari para cezalarının oranları nasıl tespit edilir?
14/11/2009 tarih ve 27406 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 392 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde 2009 yılı için 'yeniden değerleme oranı' %2,2 olarak belirlenmiştir.
5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17 inci maddesinin yedinci fıkrası gereğince idari para cezaları her takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır. Bu suretle idari para cezasının hesabında bir Türk Lirasının küsuru dikkate alınmaz. Bu fıkra hükmü nispi nitelikteki idari para cezaları açısından uygulanmaz.
10-Adres kapsamında uygulanan idari para cezalarına itiraz yolu ve süresi nedir?
Kabahatler Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde idari yaptırım kararına esas savunmanın kişiye tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde ilçe nüfus müdürlüğüne bilgi ve belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir.
Aynı Kanunun 27 nci maddesinin birinci fıkrasında İdari para cezası ve mülkiyetin kamuya geçirilmesine ilişkin idari yaptırım kararına karşı, kararın tebliği veya tefhimi tarihinden itibaren en geç on beş gün içinde sulh ceza mahkemesine başvurulabilir.
11-Adres bileşenlerinde meydana gelen değişikliklerin kişilerce bildirim yükümlülüğü var mıdır?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 51 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğince adres bileşenlerinde meydana gelen değişiklikler hususunda kişilerin bildirimde bulunma sorumluluğu yoktur. Bu değişiklikler belediyelerce, belediye sınırları dışında kalan yerlerde ise il özel idarelerince en geç değişikliği takip eden on iş günü içinde, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanına işlenir.
12-Adres Bilgisini almaya yetkili kişiler kimlerdir?
1-Adres Bilgisini;
a) Bakanlık,
b) Kurumlar,
c) Kaydın sahipleri,
d) 5411 sayılı Bankacılık Kanunu çerçevesinde faaliyette bulunan bankalar alabilirler.
2- Bu konuda yetki verdiğine dair vekillik belgesinin nüfus müdürlüğüne ibrazı halinde adres bilgisi alınabilir. Bu belgeler nüfus müdürlüklerince ilgili dosyasında saklanır.
13-Yerleşim yeri ve diğer adresin tanımı nedir?
4721 sayılı Türk Medeni Kanunu ile 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun ilgili hükümlerinde, yerleşim yeri adresi 'sürekli kalma niyetiyle oturulan yer', diğer adres ise 'yerleşim yeri adresi dışında kalan yerler' olarak tanımlanmıştır.
14-Yerleşim Yeri Belgesi nereden alınabilir?
Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi ilçe nüfus müdürlükleri ya da Kimlik Paylaşımı Sistemine bağlanan muhtarlıklardan temin edinilebilir.
15-UAVT parolalarını nereden ve nasıl alabiliriz?
UAVT programına giriş yetkisi yetkili idarelere (belediye, özel İdare ve osb ) Genel Müdürlüğümüz Adres Daire Başkanlığınca verilmektedir. Yetkili idare UAVT programı üzerinden numarataj ve yapı belgeleri ile ilgili işlem yapmak için belirledikleri kişilerin bilgilerini (T.C. Kimlik No, isim, e-mail adresi, unvan, tel. no ) Genel Müdürlüğümüze resmi yazı ile bildirmeleri durumunda yetkilendirme işlemi yapılır. Yetki verilen kişinin sisteme ilk giriş şifresi 'Nüfus Cüzdanı Seri No' olarak otomatik belirlenir.
16-Adres bileşenlerinde değişiklik yapılması sonucu adres değiştiğinde, güncel adres ve değişiklikler nereden öğrenilebilir?
Cadde, Sokak, Bulvar, Meydan, Kümeevler, Bina ve Bağımsız Bölümler (Hane) ile ilgili değişiklikler ve güncellemeler yetkili idareler (belediye, özel İdare ) tarafından yapılmaktadır.
Adres bileşenlerinde yetkili idarelerin güncelleme yapması durumunda güncel adres nüfus müdürlüklerinin adres modülünde görülmektedir. Nüfus müdürlükleri adres bileşenlerinde değişiklik yapma yetkisine sahip değildir.
17-Adres Kayıt Sistemine göre en son il, ilçe, belde, istatistik sonuçları hangi kurumdan alınır?
5429sayılı Türkiye İstatistik Kanununun 8 nci maddesinin (f) bendi gereğince istatistikî bilgiler, Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığınca yayınlanmakta olup, Genel Müdürlüğümüz görev alanına girmemektedir.
18-Anne, baba, kardeş veya yakınların adres bilgileri öğrenilebilir mi?
1-Adres Bilgisini;
a) Bakanlık,
b) Kurumlar,
c) Kaydın sahipleri,
d) 5411 sayılı Bankacılık Kanunu çerçevesinde faaliyette bulunan bankalar olarak belirlenmiştir.
2- Bu konuda yetki verdiğine dair vekillik belgesinin nüfus müdürlüğüne ibrazı halinde adres bilgisi alınabilir. Bu belgeler nüfus müdürlüklerince ilgili dosyasında saklanır.
19-Adres Kayıt Sistemine göre hangi okula kayıt yapılır?
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 52 nci maddesinin üçüncü fıkrasına göre kurumlar, yürütecekleri iş ve işlemlerde Genel Müdürlükte tutulan adres bilgilerini esas alırlar.
Milli Eğitim Bakanlığı okul kayıtlarında Adres Kayıt Sisteminde yer alan adres bilgilerini esas almaktadır. Ancak sınırları Milli Eğitim Bakanlığı belirlemektedir. Bu nedenle Genel Müdürlüğümüz görev alanına girmemektedir.

ADRES KAYIT SİSTEMİ NEDİR VE NASIL UYGULANMAKTADIR ?

Nüfus idarelerince tutulan nüfus kütüklerinde kişilerin kimliğine ilişkin 'adı, soyadı, anne-baba adı, doğum yeri, doğum tarihi ve nüfus olaylarına ilişkin bilgiler' ile kişinin kaydına ulaşılmasını sağlayan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası ve kayıtlı olduğu yere ilişkin il, ilçe, köy, mahalle, cilt, hane gibi bilgiler yer almaktadır.

Nüfus hizmetlerindeki işlemleri basitleştirmek ve bürokrasiyi azaltmak suretiyle, hizmette sürat ve verimliliği sağlamak amaçlanarak 'Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNIS)' uygulamaya konulmuştur.

MERNIS ile; Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde bir bilgi bankası oluşturularak, nüfus kütükleri üzerinde tam anlamıyla hukuki ve teknik açıdan denetim sağlanmıştır.

MERNIS kapsamında Vatandaşlarımıza verilen T.C. Kimlik Numarası, kimliği belirleyen tek ve değiştirilemez bir numaradır. T.C. kimlik numarası uygulaması ile mükerrer kayıt yaratılmasının her alanda tamamen önüne geçilmiştir.

Yüzyılı aşkın süredir nüfus kayıtları, kayıtlı bulunulan yer nüfus müdürlüğünden temin edilmekte iken; MERNIS'in hayata geçmesiyle birlikte, bu kayıtlar kayıtlı olduğu yere bakılmaksızın herhangi bir nüfus müdürlüğünden on-line olarak anında temin edilir hale gelmiştir.

Kamu hizmeti sunan kurum ve kuruluşların hizmet talebinde bulunan vatandaşı herhangi bir şüpheye mahal bırakmayacak şekilde tanıyıp konumlandırması da yine MERNIS veri tabanı sayesinde Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS) ile gerçekleştirilmektedir.

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununa dayanılarak oluşturulan Adres Kayıt Sistemi ile Türk Vatandaşları ve Türkiye'de yaşayan yerleşik yabancıların yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerinin elektronik ortamda merkezî bir yapı içerisinde güncel olarak tutulması ve adres konusundaki dağınıklığa son verilmesi öngörülmüştür.

Bu kapsamda, belediyeler ve il özel idareleri tarafından ülke genelinde numaralama ve levhalama çalışmaları tamamlanarak ulusal adres veri tabanı oluşturulmuştur. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından da kişilerin T.C. kimlik numaralarının yerleşim yeri adres bilgileriyle eşleştirilmesi suretiyle alan uygulaması yapılmıştır. Bu veriler TÜİK'ten devralındıktan sonra Bakanlığımızca elektronik ortamda güncel olarak tutulmaya başlanmıştır.

Türk Medeni Kanunun 19 uncu maddesi gereğince 'yerleşim yerinin tekliği' ilkesi doğrultusunda Adres Kayıt Sistemi'nde de kişinin Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası ile eşleştirilen tek bir yerleşim yeri adresi (ikametgâh) mevcuttur.

Türk Medeni Kanunun 20 inci maddesinde 'bir yerleşim yerinin değiştirilmesi yenisinin edinilmesine bağlıdır' hükmü gereğince bir kişinin sistemde kayıtlı bulunan daha önceki adresi yeni adres beyanı ile otomatik olarak arşivlenmek üzere silinmektedir.

Bu çerçevede kişinin birden fazla yerleşim yeri adresinin olması mümkün değildir. Kişinin yeni bir yerleşim yeri adresi beyan etmediği sürece sistemde yer alan yerleşim yeri adresi tüm iş ve işlemlerde esas alınmaktadır.

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun 67. maddesi; 'Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy veya mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

Adrese ilişkin yükümlülükleri yerine getirmeyen ve yasaklara aykırı hareket eden kamu görevlileri 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun kamu idaresinin güvenirliğine ve işleyişine karşı suçlara ilişkin hükümlerine göre cezalandırılır.' hükümlerini getirmiştir.

Ayrıca söz konusu Kanunun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının c bendi gereğince 'Kanunun 50 inci maddesinde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmeyen kişilere 436 TL, gerçeğe aykırı beyanda bulunanlara 875 TL idari para cezası verilmesi öngörülmüştür.

Gerçekdışı veya seçmen kaydırılması amacı ile yapılan adres değişikliklerinde ilgililer hakkında yukarıdaki madde hükümleri doğrultusunda işlem yapılacaktır.

Bakanlığımızca yerleşim yeri adresinin tekliği ilkesinin korunması ve güncelliği konusunda her türlü tedbir alınmakta ve uygulanmaktadır.

Adres Tanımları

 

Adres

Adres, herhangi bir toprak parçası veya binanın il, ilçe, mahalle, cadde, sokak ismi ile bina numarası gibi bileşenler ile tanımlanan coğrafi konumudur.

Adres Bileşeni

Bir adresin tanımlanmasında kullanılan coğrafi unsurlara adres bileşeni denir.

Adres bileşenleri:

  • Posta kodları,
  • İl, ilçe, köy isimleri,
  • Mahalle, meydan, bulvar, cadde, sokak isimleri
  • Sabit tanıtım numarası
  • Bina numarası,

gibi adres bilgisine ulaşmak için gerekli olan bilgileri ifade eder.

Yerleşim Yeri Adresi

  • Yerleşim yeri adresi uygulamada ikamet adresi olarak da kullanılmaktadır.
  • Bir kişinin yerleşim yeri adresi sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir.
  • Bir kimsenin aynı zamanda birden çok yerleşim yeri olamaz.

Diğer Adres

  • Bir kişinin yerleşim yeri dışında ve geçici süreyle oturduğu yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü konutlar gibi yerlerdir.
  • Askerlik hizmetinin yapıldığı yer, yatılı okul, çocuk ıslah evi, yetiştirme yurdu, hastane, cezaevi, öğrenci yurdu, huzur evi gibi kişinin geçici olarak kaldığı adresler,
  • Her türlü doğal afet sonucu yerleşim yerlerinin kullanılmayacak hale gelmesinden dolayı kişilere yerleşmeleri için gösterilen karavan, çadır, prefabrik evler, spor salonu, yurt, huzurevi, sosyal ve eğitim tesisleri gibi yerler
  • Sığınma evi, şefkat evi ve bir olay üzerine tanıklık yapanların koruma altına alındıkları adresler diğer adres olarak tutulur.
  • Kişinin yerleşim yeri adresi ile birlikte talebi halinde diğer adresleri de sistemin bütünlüğü içerisinde tutulur.
  • Yerleşim yeri adresi olmaksızın diğer adres tutulamaz
  • Ayrıca kişinin Kimlik Paylaşımı Sisteminde diğer adreslerinin bulunmaması kurumlarca verilecek hizmetlerin yerine getirilmesine engel teşkil etmez.

Yapı Belgeleri


Yapı Ruhsatı
Yapı Ruhsatı, mücavir alanlar içerisinde ruhsata tâbi olan herhangi bir yapının inşaatına başlanabilmesi için belediyelerce, mücavir alan sınırları dışında Valiliklerce (Bayındırlık ve İskân Müdürlükleri) verilen izindir.
Yapı Kullanma İzin Belgesi
Yapı Kullanma İzin Belgesi, 3194 Sayılı İmar Kanununun 30.maddesi gereğince tamamen ve kısmen biten yapılar için belediye sınırları içinde belediyelerce, belediye sınırları dışında ise Valiliklerce (İl Bayındırlık ve İskân Müdürlükleri) bina sahiplerine verilmesi zorunlu bir belgedir.
Yanan ve Yıkılan Yapılar Formu
Yanan ve yıkılan tüm yapılar için verilmesi zorunlu bir belgedir. Yanan ve Yıkılan Yapılar Formu ile ilgili süreç, 5490 Sayı ve 25/04/2006 tarihli 'Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun 'Sekizinci Kısım' 50. Maddesi ile 'Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik' in İkinci Bölüm 9. Maddesine göre gerçekleştirilecektir.

Adres ile ilgili İlkeler

Adres ile ilgili ilkeler ve kavramlar
1. Yerleşim yeri tekdir.
2. Kişiler yerleşim yeri adreslerini bildirmekle yükümlüdür.
3. Yerleşim yeri dışında kalan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü konutlar diğer adres olarak tutulur.
4. Kişilerin diğer adresleri bildirme zorunlulukları yoktur.
5. Kişinin diğer adresini bildirmemesi hizmet almasına engel teşkil etmez.
6. Kişilerin, adres bileşenlerinde meydana gelen değişikleri bildirme zorunluluğu yoktur. Bu değişiklikler belediye ve il özel idaresi tarafından yapılacaktır.
7. Adres beyanı ile yükümlü kişi ve kurumlar adres değişikliğini Kanunda belirtilen süreler içerisinde bildirmek zorundadır.
8. Kurumlar adresle ilgili iş ve işlemlerinde adres standardına uymak zorundadır.
9. Kurumlar yürütecekleri iş ve işlemlerde Genel Müdürlükte Ulusal Adres Veri Tabanında tutulan adres bilgilerini esas alırlar.
10. Kurumlar adres ve adres bileşenlerine ilişkin ellerindeki bilgileri Genel Müdürlükle paylaşmak zorundadır.
11. Genel Müdürlüğümüz Ulusal Adres Veri Tabanını elektronik ortamda yedekleme sistemleri ile birlikte güncel olarak tutmak ve devamlılığını sağlamakla sorumludur.
12. Kişiler sayısal imzaları olmak kaydıyla elektronik ortamda da adres beyanında bulunabileceklerdir.
13. 18 yaşından küçüklerin adresi anne, babalarının yerleşim yeri adresidir. Ana ve babanın ortak yerleşim yeri yoksa çocuğun kendisine bırakıldığı ana veya babanın yerleşim yeri adresidir. Diğer hallerde çocuğun oturma yeri yerleşim yeri sayılır.
14. Vesayet altındaki kişilerin yerleşim yeri, bağlı oldukları vesayet makamının bulunduğu yerdir.
15. Öğrenci yurdu, pansiyon vb. amaçlı geçici kalmalarda yerleşim yeri adresi ana babasının yerleşim yeri adresidir.
16. Adres değişikliğine ilişkin bildirimler 20 iş günü içinde nüfus müdürlüklerine, dış temsilciliklere veya adrese dayalı hizmet veren kurumlara bildirilir.
17. Adrese dayalı hizmet veren kurumlar kendilerine bildirilen adres değişikliği bildirimlerini 10 iş günü içerisinde nüfus müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe bildirmekle sorumludur.
18. Beyan edilen adresler TC Kimlik numarası esas alınarak tutulacaktır.
19. Beyan edilen adresin mutlaka UAVT adres bileşenleri ile eşleşmesi gerekmektedir.
20. Teknik altyapısı uygun olan muhtarlar ancak KPS ye bağlanabiliyorlarsa adrese ilişkin yerleşim yeri ve diğer adres belgesi verebileceklerdir.
21. Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın yerleşim yeri adresleri ülke ve şehir itibariyle tutulacaktır.
22. Belediye/il özel idare, Yapı Ruhsat Formu, Yapı Kullanım İzin Belgesi, Yanan Ve Yıkılan Binalar Formu ancak UAVT ye işledikten sonra verecektir.
23. Yerleşim yeri adresi aynı konut olan ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler.
24. Bir öğretim kurumuna devam etmek için bir yerde bulunan ya da eğitim, sağlık, bakım kurumunda veya ceza evinde bulunanların yeni yerleşim yeri adresi son yerleşim yeri adresidir.
25. Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü ve İller İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından UAVT' ye işlenmek üzere gönderilen idari birim değişiklikleri Genel Müdürlüğümüz tarafından güncellenir.
26. Bakanlık, adrese ilişkin her türlü bilgiyi kurumlardan istemeye yetkilidir. Kurumlar söz konusu isteğe yirmi gün içinde cevap vermekle yükümlüdür.
27. Yerleşik yabancılar yerleşim yeri adresini ve bunlardaki değişiklikleri yirmi iş günü içinde yerleşim yeri nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdürler.
28. Apartman ve site yöneticiler ve müstakil konut sahipleri sorumluluk alanlarına yeni taşınan ve ayrılanları (Form C) ile muhtarlığa bildirir.
29. Muhtarlar, nüfus müdürlüklerince kendilerine iletilen yerleşim yeri adresi değişikliği bildirim listelerini (Form D) incelemek, mahallindeki yerleşim yeri adresi değişiklikleri ile karşılaştırmak ve varsa bildirilmemiş olan değişiklikleri ilçenin nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdür.
30. Muhtarlar, kendilerinin tespit ettiği yada yöneticiler tarafından Form C ler ile bildirilen değişiklikleri Form D'ye işleyerek, ilgili nüfus müdürlüğüne her ayın son haftasında gönderirler.
31. Engellilik, yaşlılık, hastalık gibi beyanda bulunmaya engel hali bulunan yerine beyanda bulunabilecek yakını olmayan kimsesizlerin adres kayıtlarına ilişkin bildirimler muhtarlarca yapılır.
32. Kurumlar, Bakanlığın belirlediği standartlara uygun adres beyan formlarını özel kuruluşlardan temin edebileceği gibi kendisi de bastırıp dağıtabilir.
33. Bakanlığın belirlediği standartlara uygun formlar dışında yapılmış olan bildirimler işleme alınmaz.
34. Bakanlık, adres bilgilerinin tutulmasında kullanılacak her türlü basılı kağıt ve formları hazırlamaya, uygulamaya koymaya veya kaldırmaya, bunlar üzerinde gerekli değişiklikleri yapmaya yetkilidir.
35. Adres beyan formları; Genel Müdürlüğün www.nvi.gov.tr internet adresinden, nüfus müdürlüklerinden, adrese dayalı hizmet almak üzere müracaat edilen kurumlardan, muhtarlıklardan, dış temsilciliklerimizden ve özel kuruluşlardan temin edilebilir.
36. Bildirimler; nüfus müdürlüklerine, adrese dayalı hizmet almak üzere müracaat edilen kurumlara, dış temsilcilikler ve Genel Müdürlüğe yapılabilir.
37. Türkiye'de yaşayan vatandaşlarımız yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişikliklerini şahsen yerleşim yeri nüfus müdürlüğüne bildirebileceği gibi herhangi bir nüfus müdürlüğüne de bildirebilir.
38. Adres bildirimleri; şahsen, posta, sayısal imza sahiplerince yapılabilir.
39. Adrese dayalı hizmet almak üzere kurumlara yapılan yerleşim yeri adres değişikliğine ilişkin bildirimlerde kurumlarca onaylı adres beyan formu alındı belgesi verilir..
40. Ulusal adres veri tabanına erişen kurumlar, adres bileşenlerinde tespit edilen eksiklik ve hataları; belediyelere, il özel idarelerine ve nüfus müdürlüklerine bildirir.
41. Yerleşim yeri ve diğer adres belgesi nüfus müdürlüğü, dış temsilcilik ve KPS' ye bağlanabilen muhtarlıklardan verilebilecektir.
42. Yerleşim yeri ve diğer adres belgesinin geçerlilik süresi otuz gündür.
43. Yerleşim yeri adresi beyan ve tescil edilmedikçe diğer adres tescil edilmez.
44. Normal posta ile yapılan bildirimler işleme alınmaz.
45. Adres beyan formları beyanda bulunan tarafından imzalanır.
46. Form üzerindeki bilgilerin eksik olması, okunamaması ya da imzasız olması halinde işleme alınmaz.
47. Adres değişiklikleri bildirimlerinde şekli ve içeriği Bakanlık tarafından belirlenen formlar kullanılır.
48. Kimlik Paylaşımı Sistemine erişebilen kurumlar kişilerden ayrıca yerleşim yeri ve diğer adres belgesi istemez.
49. Kimlik Paylaşımı Sistemi veri tabanındaki adres bilgileri kurumlara protokolle verilir.
50. Kurumlar aldıkları bilgileri tanımlanmış hizmetlerin yerine getirilmesi dışında başka hiçbir amaçla kullanamaz.
51. Bakanlık Kimlik Paylaşımı sistemi veri tabanında tutulan adres bilgilerini mevzuattaki esas ve usuller çerçevesinde kurumlar ile diğer kişilerin hizmetine açabilir.
52. Türk vatandaşlarının ve yabancıların yerleşim yeri adresleri ve diğer adresleri güncel olarak elektronik ortamda tutulur.
53. Adres Kayıt Sisteminin işletilmesinde ve sistemden yararlanmada özel hayatın gizliliği esas alınır.
54. Yerleşim yeri adresi ve diğer adres bilgilerinin verilmesi kişinin rızasına bağlıdır.
55. Adres bilgisini; Bakanlık, kurumlar, kaydın sahipleri almaya yetkilidir.
56. Üçüncü kişilerin adres bildiriminde bulunabilmeleri ve adres bilgisi almaları ancak noterce düzenlenen vekillik belgesiyle mümkündür.
57. Adres beyan yükümlüğünü yerine getirmeyen kişiler hakkında cezai işlem uygulanır.
58. Genel Müdürlük alanda olmadığı halde Ulusal Adres Veri Tabanına işlenmiş adres bileşenlerini siler.
59. Sürelerin hesaplanmasında yerleşim yeri ve diğer adres değişikliğinin gerçekleştiği tarihi izleyen gün başlangıç olarak alınır.
60. Ulusal adres veri tabanına bağlanabilen kurum ve kuruluşların erişim yetkisi kendi sorumluluk alanlarıyla sınırlıdır.
61. Sorumluluk sınırlarının değişmesi durumunda erişim yetkisi Bakanlıkça yeniden düzenlenir.

 
Hacı DEDE<br>İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü

Hacı DEDE
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü

 
 

Yükleniyor...

℃

Nem :

Basınç :

Son Güncelleme :

 
 
 
  • Efendiler! Nüfus meselesi, bir memleketin en önemli meselelerindendir. Mustafa Kemal ATATÜRK
  • Hayatta en hakiki mürşit, ilimdir. Mustafa Kemal ATATÜRK
  • YaratıIanı hoş gör, yaradan’dan ötürü. Yunus Emre
 
 

Sinop İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
Telefon: 0(368) 261 52 13 - Faks : 0 (368) 261 52 13 salih.ozdemir@icisleri.gov.tr